2016. november 22., kedd

Nagy Bandó András : Ringató

kiadó: Szamárfül, 2008 Orfű


Fülszöveg:

Nagyapaként magam is gyakran mesélek vagy verselek az unokámnak. Rájöttem: altatókat nem lelek. Mintha megfeledkeztünk volna a tündérmesékre vágyó álmos gyerekekről. Ekkor határoztam el, hogy megírom azokat az altatókat, melyeket az eddigi köteteim esti
olvasgatásra ajánlott verseivel együtt ebben a kötetben adok közre.  



 Nagy Bandó András szavaival élve:

" Mondhatom, amit szoktam: nem ettől alszanak el a gyerekek, de ezeket hallva szebbet álmodnak."

Nagy Bandó Andrásnak számomra ez egy teljesen új oldala. Nagyon meglepődtem, hogy már mennyi gyerekeknek szóló kötete jelent meg.A kötetben 60 altató/ ringató található.Nem mondhatom, hogy az összes maradéktalanul elnyerte a tetszésem. Azért a legtöbb altató versike nagyon bájos. Könnyen megtanulhatók. Egy-két olvasás után az ember már fejből fújja. Így akár napközben is ismételgethetjük a nagyobb gyerekekkel.
Kedvenc ringató versikénk:

Éj a tónál

Lassan húz az éji bárka,
csöndet bont a békalárma.

Hajladoznak a parti füzek,
sássusogás, nádas zizeg.

Tó vizét most háló járja,
halászlegény vízbe mártja.

Béka ugrik,tóba pottyan.
Ilyen háló? Meg se kottyan.

Egy lyukon ki, másikon be,
vizet hasít körbe-körbe

Partra ugrik, nincs más gondja,
mást sem tesz, csak mondja,mondja.

Hallunk rosszat, hallunk jót is,
tóba hull a telehold is.

Húz, csak húz az éji bárka,
s elhalkul a békalárma. 

 Ezt a csodást borítót Medveczky Ágnesnek köszönhetjük. A borító engem teljesen elvarázsolt. Sajnos ez az egyetlen színes rész. A könyv nem illusztrált, legnagyobb sajnálatomra. Én egy altató, ringató könyvet nagyon színesnek, szépen illusztráltnak képzelek el. Sajnos ez a könyv ezt nem adta vissza.
Ennek ellenére szerettük. Biztosan fogunk még mást is olvasni szuper nagypapától.