2016. november 29., kedd

Varró Zsuzsa – Varró Dániel: Áfonyka

 

Bátran kijelenthettem, hogy ez nem egy szokványos mesekönyv. 

A könyv fülszövege szerint 8 éves kortól ajánlott. Nos én jócskán elmúltam már nyolc, de minden sorát élveztem. Az éjszaka közepén hangosan kacagtam.

Úgy gondolom ilyen egy jó könyv.

Én minden korosztálynak ajánlanám.

 

 

 

 

Fülszöveg:

Áfonyka egy igazán belevaló pufók kis tündér. Még soha nem varázsolt. Ami azért meglepő, mert az én fejemben a tündérek, olyan igazi varázslós népség. Megismerkedhetünk Áfonyka nem épp mindennapi történetével. Találkozhatunk a Rettenetes (Krucifix) Rinaldóval, a négyfejű sárkánnyal, egy igazi király-kisasszonnyal és a rettegett erdőnyelővel, mígnem az első tavaszi reggelen sok viszontagság után visszatehetünk a Gyöngyvirágos Tölgyesbe.  

 

 

 

 

Értékelésem:  

Az én világomban a tündérek mindig szépek, hegyes fülük van és végtelen hosszú ideig élnek. Na jó ennek valószínűleg az az oka, hogy rajongok J. R. R. Tolkien műveiért. Áfonyka viszont egy belevaló dundi kis tündér. Akit az égiek remek humorérzékkel áldottak meg. 
Áfonyka mellett nem lehet unatkozni. Számos kalandba volt részünk. Nagyon megszerettük Rinaldót. Süsü kérlek ne haragudj ránk ezért, de hát ez a négyfejű cuki pofa imádni való. Még akkor is ha nem mindig cselekszik/cselekedett helyesen.
Nagyon tetszett Varró Zsuzsa stílusa. Nekem végig az az érzésem volt, mintha egy kis kamasszal beszélgetnék.A szófordulatok,jesszumpepiiii az valami zseniálisak.
Varró Dániel versei.......imádtuk.
Ez egy csupa szív ,bájos kis mese,rengetek szójátékkal.
Nagyon remélem, hogy még sokat olvashatunk az írónőtől.