2017. január 24., kedd

Ugron Zsolna · Meskó Zsolt Szerelemféltők

A ​Szerelemféltők hősnője, az erdélyi származású Anna különös levelezésbe keveredik az évek óta nem látott B.-vel. Egymásnak elküldött történeteikből életük széthullott darabjai újra összeállnak…
Saját levelezésünk adta az ötletet, hogy levélregényt írjunk. Két kitalált szereplő bőrébe bújva folytattuk, és a levelek, történetek végül összeálltak. Egy férfi és egy nő levelezéséből bármi lehet, hiszen az nem más, mint egy hosszúra nyúlt párbeszéd. Vagy néha csak párhuzamos monológok. Nem a klasszikus értelemben vett szerelmes regény. Sok szerelem és sok majdnem szerelem története.



Anno ez a fülszöveg teljesen megfogott. Én a mai napig imádok levelezni,naplót írni. Csodálatos dolog és annyira sajnálom, hogy "kiment a divatból" Nagyon kíváncsi voltam mi szülhet ki belőle és még soha nem olvastam levélregényt, így gondoltam egyszer mindent el kell kezdeni.

A könyv hatalmas csalódás

  

A történet egy verssel kezdődik. Ami kifejezetten tetszett. Ritkán olvasok verseket, de az első vers megfogott, tetszett a hangulata. Pontosan 12 vers van. Minden hónapot egy versel nyit meg az írópáros. Sajnos a további versek nem tetszettek megakasztották a történetet és néha az volt az érzésem nem is igazán illik oda az a vers.
Anna és B levelezése volt az egyetlen pozitívum még amit  a könyvből ki tudok emelni. Nagyon tetszett, ahogyan ez a két ember tíz év elteltével közeledik egymás felé. Jó volt olvasni, hogyan alakítják változtatják meg egymást.Nagyon hamar ráhangolódtam a leveleik olvasására. Kicsit azt éreztem, hogy nekem ezt nem lenne szabad olvasnom. Nem kukucskálhatok mások magánlevelezésébe.
Aztán jöttek a novellák. Minden levél után ott volt egy átkozott novella. Nem tetszettek. Nagyon komor, sötét volt az összes. Teljesen megölte a levelek varázsát. Némely novella végén fellélegzzem, annyira nyomasztott. 
Amilyen váratlanul B életébe betoppan Anna levele, olyan hirtelen vége is szakad, vagy nem? Nekem olyan nincs vége érzésem van. Én hiányoltam Anna búcsúlevelét. Mért nem írt? Kicsit hálatlannak, lezáratlanka érzem.

összegezve


Annak ellenére, hogy nem lett kedvenc a könyv. Örülök, hogy elolvastam. A könyvnek van egy nosztalgikus hangulata, ha ráhangolódik az ember kedvenc lett. Nekem most sajnos nem sikerült. Újra bizonyságot nyert: a novella nem az én műfajom.