2017. február 1., szerda

Kiss Ottó Léghajó a Bodza utcában

 
Élt egyszer két jó barát. Az egyiket Dodinak hívták, a másikat Szálkának. Dodi kövér volt, a hasa gömbölyű, akár egy léggömb. Szálka viszont vékony, magas és szögletes.” A két jó barát néhány egyszerű, hétköznapi tárgy segítségével meghódítja a földet, a vizet és a levegőt, végül a szépséges, de akaratos lány, Fáber Lili szívét is. Kiss Ottó izgalmas, fanyar humorú történetét Kárpáti Tibor minimalista rajzaival kezdő olvasóknak is ajánljuk!



 
Egy ideje figyelemmel kísérem Molyon meseanyu rovatát a MolyMazsolázót, ami havonta a Merítésben jelenik meg. Itt találkoztam először Kiss Ottó nevével. A léghajó a Bodza utcába felkerült a Merítés-díj / gyermekirodalom (2016) listájára így nem volt kérdés a könyv olvasása.

Ha másokat is érdekelne a lista :D

 Merítés-díj / gyermekirodalom (2016)

Dodit és Szálkát  amolyan zsák a foltját barátság köti össze. Hihetetlen milyen kalandba keveredhetünk, ha véletlenül találunk egy ásót. Az ásóval megpróbálunk leásni egészen Afrikáig, de aztán elered az eső. Na és ott van az a sok egyforma palack meg papírdoboz...... és még nem is beszéltünk Fáber Liliről.


A történet kapcsán nekem három dolog jutott eszembe:

1: Gyerekkorom vakáció - bár én nem építettem Léghajót, de bicikliivel indultam világ körüli útra.

2: Kölyökidő - ennyi móka és kaland csak Kovács Róberttel történt:) 

3: A mai gyerekek is ennyire szomjazták a kalandokat? Vagy már inkább csak a virtuális világ érdekli őket?



Kedves, szerethetőt történet. Van humora. A történet egy szálon fut így valóban kezdő olvasóknak ajánlott. 
Abszolút kedvencünk Lívióla néni, a komfortos házikójával, a komfortos kis életével. Minden gyerek titokban vágyik egy Lívióla nénire. 
Az illusztrációk viszont borzalmasak. Ha már egyszer mesekönyv és akár kezdő olvasó könyvnek is ajánlják, szerintem annyi a minimum, hogy szép képeket kapnak a gyerekek.  

Összességében jó kis esti olvasás volt.