2017. március 9., csütörtök

Problémamegoldó mesék

Az elmúlt napokban, vagy inkább az elmúlt hetekben:) Berg Judit meséivel barátkoztunk. Két meséjét olvastuk:

Mivel a két mese teljesen azonos felépítésű, így gondoltam a kettőről egyszerre hozok egy kis szösszenetet.
A Hisztimesék és a Meseleves öt kis történetet tartalmaz. Igazából csak hármat:)





  1. "Felnőtt mese": számomra ez a nyugi nem vagy egyedül kategória. Minden anya ugyan azzal a problémával küzd. Hisztizik a gyerek, nem akar semmit enni. Az írónő mindkét esetre kínál egy megoldást. Ő a mese erejét használja. Én is ebben hiszek. Hiszen Kodály Zoltán is azt vallotta a zenei nevelést nem lehet elég korán kezdeni. Szerintem ugyan ez igaz a mesélésre, mese olvasásra is. Nem túlzok, ha azt mondom az én gyerekemnek már születése óta olvasok. Ma 18 hónapos szereti, igényli a meséket. Van úgy, hogy csak a képeket nézegeti lapozgatja a könyvecskéit, de egyre többször van igény az olvasásra is. Mese olvasás közben fut egy két kört, majd visszaül az ölembe és figyel. Azért, hogy hozzak egy személyes példát is: ) Bence nem igazán szereti a leveseket. Gondoltam kipróbálom etetés közben működik vajon a mese ereje? Igen működik:) Már megesszük a paradicsom, a bab és a húslevet is!
  2. Aztán következik három kis történet. Ami tetszett, hogy olyan valóságosnak éreztem. Olvastam, hogy az írónőnek is négy gyermeke van, gondolom róluk szól. nekem tetszettek a mesék tartalma. szerintem bőven elég. Nem kell ezt túlbonyolítani.
  3. Ráadás mese: Nem függ össze szorosan a mesekönyv tematikájával, olyan érzésünk van mintha csak úgy biggyesztették volna őket. Én mégis szerettem/szerettük ezeket a meséket. Igazi jó kis levezetés.
 
A meséket én óvodáskortól ajánlanám. Ebben a korban már tökéletesen megértik Ők is  a történeteket. Már nem csak a képek és anya hangja érdekli Őket. Szerintem akár esti mesének is tökéletesek. Mivel rövidek és hasonló történeteket mesél el, így szerintem egyszerre túl sok:)


Berg Judit kedvencünk lett. Biztosan fogunk még tőle olvasni. Jelenleg Maszat történetei és Rumini között vacillálunk:)  Szerintetek melyik legyen a következő?