2017. április 19., szerda

Berg Judit: Rumini Ferrit-szigeten

Berg Judit nevét nem ismerem túl régen. A problémamegoldó meséket olvastuk nem is olyan régen és már akkor is gyanús volt, hogy kedvenc lesz. Rumini karakterével viszont végérvényesen beloptam magát a szívünkbe.

Fülszöveg:

Szegény Rumini már a történet elején pórul jár: egy rablóbanda támadja meg a Szélkirálynőt, amire egyedül ő vigyáz. Azonban a hajósinas a rakomány helyett a saját, varázstárgyakkal tömött zsákját őrzi. Persze a kapitányt ez nem hatja meg, Rumininek, Negró közbenjárására, el kell hagynia a hajót. De nem azért ő a legtalpraesettebb egér a világon, hogy lemaradjon a hajóútról: potyautasként szökik vissza, ami számos mulatságos bonyodalom okozója. Még szerencse, hogy ott van Rumini, ugyanis a Szélkirálynő hamarosan igen nagy bajba keveredik, amikor a gyönyörűséges, üldözött ferritkirálylány a hajóra pottyan.
Végül nem csak a ferriteket kell Rumininek és Csincsilinek a gonosz lepkéktől megmenteni, de a hajó teljes legénységét is.


Miután a kezembe vettem a könyvet nagyon meglepett a szerkezete. Egy színdarabot tartottam a kezemben. Valószínűleg én voltam az egyetlen ember aki nem tudta, hogy ez a rész ​a Magyar Színház felkérésére készült. 


Gyorsan kiderült, hogy ez még az én gyerkőcömnek nem fog tetszeni. Még túl kicsi hozzá. Én ezt a részt mindenképp már kisiskolás korú gyerekeknek ajánlanám. 
Ebben a könyvben is kibontakozik, hogy Berg Judit fantáziájának semmi nem szabhat határokat.
Imádtam a történetet, a szereplőket, egyszerűen mindent. Engem már a negyedik oldal után nem is zavart, hogy ezt tulajdonképpen egy színdarab. A fejemben hallottam minden szereplő hangját és magam előtt láttam minden egyes jelenetet. Nem is emlékszem, hogy felnőtt fejjel mikor nevettem utoljára ennyit egy gyerekeknek szóló mesekönyvön. 


Tervezem, hogy megalapítok egy Rumini fan clubot :) Biztosan elolvassuk az összes eddig megjelent részt és Berg Judit összes mesekönyvét, mert nálam most Ő a legnagyobb kedvenc. Illetve a közeljövőben biztosan megnézem színházban is. Nagyon kíváncsi vagyok rá. Szerintem felnőtteknek is ugyan olyan szórakoztató, mint a gyerekeknek.