2017. május 3., szerda

Mészöly Ágnes Darwin-játszma

Mészöly Ágnes nevére a Moly.hu figyeltem fel. Nagyon tetszett a Szabadlábon könyv fülszöveg és a hozzá kapcsolódó értékelések. Számomra teljesen egyértelmű volt, hogy olvasnom kell az írónőtől. Egy nagyon gyors könyvtári látogatás alkalmával figyeltem fel a Darwin- játszmára és mivel a Szabadlábon épp nem volt bent, gondoltam kezdésnek ez sem lehet rossz.


Fülszöveg:

Kata egy elitgimnáziumba jár, ő a legjobb matekos, rendszeresen maratoni távokat fut, a fiúkat le sem tudja vakarni magáról, és ráadásul az anyja is jó fej. Valami még sincs rendben az életében. Három barátnőjével együtt ő is úgy gondolja, minden könnyebb lenne egy másik osztályfőnökkel. Kata, Patrícia, Lidi és Zsófi titkos szövetséget köt: ők lesznek a Darwin’s daughters, az evolúció titkos ügynökei. Az osztályfőnökük ellen indított, kamasz daccal teli bosszúhadjárat szinte észrevétlenül durvul el. Ki tudja megmondani, hol a határ?
Itt és most, velünk, körülöttünk, bennünk játszódik és lüktet tovább a könyv szereplőinek élete.
Ennek a történetnek tétje van. Annyi bizonyos, hogy nem lányregény…


Értékelésem:

Kezdetben azt hittem,ez is egy tipikus történet lesz. Óriásit tévedettem
A történet tökéletesen van felépítve. Megismerkedhetünk, az osztállyal,tanárokkal és a négy lánnyal. Mindez nagyon olvasmányosan van megírva és én teljesen tudtam azonosulni velük. Belőlem is elő bújt a tizenötével énem. Átéreztem az élet nagy problémáit
-túl sok matekházi
-nem értem  a fizikát
-csak második lettem a szavalóversenyen
-nincs komoly kapcsolatom pedig már 16 múltam
Így idősebb fejjel ezeken a dolgokon , már csak mosolygok. Viszont ennyi idős koromban nekem is ezek jelentétek a legnagyobb problémát. 
Aztán ebből az idillikus képből egy osztálykirándulás teljesen kibillent mindent. Innentől én már csak pislogtam. Mészöly Ágnes tökéletesen mutatja be, hogyan fordulhat négy lány ( akiknek halkan megjegyzem- teljesen normális családi háttérrel, normális gyerek-szülő kapcsolattal rendelkeznek) teljesen ki önmagából és hogyan válhatnak ennyire kegyetlenné. Nem tudom szépíteni a dolgot. Ez nem egyszerű diákcsíny. Ezek a lányok nagyon kegyetlen játékot folytattak. Azt gondoltam, hogy a történettől majd teljesen el tudok határolódni és úgy gondolok az egészre ááá ilyen nem létezik, nem történhet meg a valóságban. Én elhittem. Nem éreztem túlzásnak. Azt kell mondja tökéletesen ábrázolja a mai tinik világát. 
Szerettem a könyv szerkezetét. Három részből épül fel. 
Az első Kata naplószerű bejegyzése, amit Patnak ír. Ezek voltak a kedvenc részemi. Bár Kata írja, mégis sikerül mind a négy lány lelkébe bele látnunk. Megismerhetjük az okokat.
A második rész,maga a történet. Nagyon tetszett, ahogyan azt osztályt bemutatja. Itt is megvannak a klikkek. Vannak a szép lányok,kockák,sportoló és művészlelkek. Ennek ellenére mégis egy egészet alkottak. 
A harmadig rész pedig, amikor a lányok chatelnek. Én itt egy kicsit több szlenget vártam volna, de azért nem volt rossz ez így sem.
A történetnek számomra nincs igazi vége. Egyszer azt gondolom, hogy jó lenne egy utószó, hogy mi lett a csajokkal. Aztán a következő pillanatban pedig jó így. Hiszen mindenki maga döntheti el, tovább gondolhatja a történetet.
Ezután már biztosan olvasni fogom a Szabadlábon és szerintem az összes Mészöly Ágnes könyvet.