2017. június 3., szombat

Tomcsik Nóra : A változások kora

Tomcsik Nóra könyve utazókönyv formájában került hozzám. Már jó ideje nem jelentkeztem egyetlen könyvre sem, hiszen az itthoni várólistám is végtelen és a könyvtári határidők is nagyon szűkösek. A változások korának mégsem tudtam ellenállni, hiszen annyira imádom ezt az időszakot és a fülszöveg is csupa jót ígért.

 Kiadó: Magánkiadás, Tatabánya, 2016
326 oldal 
 puha táblás
 ISBN: 9789631270242 
 Illusztrálta: Pongrácz Edit

Fülszöveg
A szegény sorsú Henry, abban a reményben, hogy pénzt és rangot szerezve elveheti a gróf kisasszony Sarah-t, Londonba utazik. Sarah azonban választás előtt áll. Az egyszerűbb életet választja-e Henryvel, vagy elfogadja a birtok új örökösének, Jacobnak házassági ajánlatát és ezzel a grófnői címet? Bátyja, George ugyanis lemond örökségéről és papnövendék lesz Lancesterben, ahol hamarosan megismeri a tragikus körülmények közt elárvult, ám mindig derűs Annát. Mindeközben George és Sarah húga, a bájos és lázadó kamasz, Charlotte arról álmodozik, hogy Henry egy nap őt veszi el feleségül.
Mind az öten más-más tervekkel és ábrándokkal vágnak neki a körülöttük egyre gyorsabban változó világnak, ahol a társadalmi elvárások és előítéletek mellett leginkább önmagukkal kell újra és újra megküzdeniük. 


Úgy gondoltam ebben a könyvben minden adott, hogy kedvenc legyen. A történetet sok szemszögből ismerhetjük meg, az 1910 évek elején kezdődik a cselekmény, ráadásul Angliában! Igen nekem ezek a tuti összetevők. Ennek ellenére mégis nehezen barátkoztunk össze. Én nem hittem el, hogy ez a történet 1910-es években játszódik. Hiába voltak grófok,inasok sőt Angliát sem fedeztem fel a könyveben, illetve Henry-t bárhová sodorta az élet én itthon maradtam én nem sétáltam azokon az utcákon és nem utaztam a hajón sem. Itt éreztem hiányosságokat. Miután ezt elengedtem, elkezdtem élvezni a történetet.A regény közepétől pedig nem engedte az írónő, hogy unatkozzam. csak kapkodtam a fejem, annyira felpörögtek az események.


Szereplők:  
Henry, szerethető figura, bár nekem néha kicsit tutyimutyivolt. Az is előfordult, hogy rákiabáltam:szedd már össze magad! :) De hát túl fiatal még. Szerelmes,szenved, menekül egy egész világ elől vagy talán saját mag elől is egy kicsit. Én néha ezt éreztem.

George Henry legjobb barátja.Csupán pár évvel idősebb, mégis Ő a bölcs, megfontolt.Karakterén végig erősen érződik nemesi származása. Szerettem vívódását önmagával, hogy vajon alkalmas a papi pályára.

A  csajok: Sarah,Charlotte, Anna  
 Őszinte leszek én mindig bajba vagyok a női karakterekkel valamiért nem tudom megkedvelni őket. Itt most teljesen más volt a helyzet. Mind a 3 lányt szerettem. Értettem a vívódásaikat. Talán még egy jó teát is elfogyasztanék velük.

Összegezve: 

Annak ellenére,hogy lassan indult be a történet és néhol voltak benne kisebb hibák. Nekem tetszett  . Nem igazán gondolok rá úgy mint egy szerelmi történetre. Nekem ez inkább egy kaland regény volt. Fordulatos,izgalmas,nagyon jól kidolgozott karakterek, a végére már teljesen beszippantott. Kíváncsian várom a folytatást!

"Tudjuk mik vagyunk, de nem tudjuk ám, mivé lehetünk"
                                                                                         (Shakespeare)