2017. július 2., vasárnap

Pro és Kontra

Annyira régen volt már mesés bejegyzés a blogon. Pedig induláskor nagyon szerettem volna minél több meséről értékelést hozni nektek. Ezért arra gondoltam, hogy picit tömbösítve egyszerre több mesekönyvet is hozok. Nem merem azt kijelenti, hogy mondjuk heti rendszerességgel, de igyekezni fogok minél gyakrabban meséket is hozni. Remélem ti is szeretni fogjátok és talán egyik másikhoz kedvet is kaptok:)

Ebben a bejegyzésben olvashattok a család kedvenc írójáról és hozok egy olyat amitől ....hogy is fogalmazzak? Talán a mai napig nem sikerült megértenem a rajongás tárgyát.

Azért aki figyelemmel kísér annak szerintem nem lesz meglepő, hogy nekem és gyerkőcnek Berg Judit a kedvencünk. Imádom, hogy annyira sokszínű. Folyamatosan megújul,szerintem kortalan, mert én felnőtt fejjel is pontosan annyira élvezem a meséit  mint a majdnem kétévesem. Kedvenc sorozatunk Maszat, de most mégis egy másik könyvecskéjét ajánlanám:


A Tündérnaptár szintén egy sorozat - Panka és Csíríbi - negyedik része. Igen tudom illene az első részt hozni, de nekem valami különös érzékem van sorozatoknál, hogy soha nem az elsővel kezdjük:) 
A könyv egy öt perces könyvtár látogatás során került hozzánk. Kicsit tartottam tőle, hogy fiús anyuka ként mennyire lesz ez a tündér dolog szerethető. Illetve a borítóról nekem első ránézésre az jutott eszembe, hogy ez egy tipikus lányos könyv lesz. Persze azért egy próbát megér.
Nos minden félelmem alaptalanak bizonyult. A könyvet a kisfiam nagyon szerette. Meg is említeném gyorsan Pásztohy Panka nevét,akinek ezt a csodás illusztrációt köszönhetjük. Nagyon édesek a rajzok és a sárkányt imádtuk. Egyszer B. robotnak nézte, mert épp farsang volt és mindenki beöltözött:) na ott vagy egy fél óráig nem engedte, hogy tovább lapozzak.
A Tündéreknek nagyon klassz ünnepeik vannak ám!
  • Farsang
  • Szülinap
  • Húsvét
  • Karácsony
  • Szent- Iván- éj 
Ezek azok az ünnepek, amit szerintem a kicsik is ismernek és várnak. Otthon,óvodában,iskolában is folyton erre készülnek. Így nagyon érdekes olvasni, hogy vajon a tündérek szokásai mennyibben térnek el a mieinktől, vagy egy egy ünnep alkalmával milyen kalandba keverednek. Mi nagyon megszerettük Panka és Csiribiri történetét. Biztosan elolvassuk a sorozat többi részét is.
A sorozat megjelent kötetei:
  1. Micsoda Idő!
  2. Tündér biciklin
  3. Tündérváros
  4. Tündérnaptár
  5. Tündérzene
Ha szeretnél több érdekességet megtudni az írónőről, látogass el:
Berg Judit

És akkor jöjjön a fekete leves:) Szerinte ez sem lesz meglepő.  Bartos Erika : Bogyó és Babóca világával egyszerűen én nem tudok azonosulni. Sokat gondolkodtam, hogy mi is a bajom vele. A gyerekek imádják és ugyebár Ők az igazi célközönség. Akkor mégis mi a baj? Gyűlölőm azt a DK , ami az írónőt körüllengi. Én szeretem ha mese, mese marad. Nem akarok Bogyó és Babócás hátizsákot,kanalat, jelet a bölcsődébe. Nekem ez túl sok nem szeretem. Ennek ellenére, mert igen az én gyerekem sem kivétel és hiába a tiltás a családnak hála mi is megismerkedtünk Bartos Erika gyöngyszemeivel. Szám szerint eddig kettőt olvastunk. Most azt hoztam nektek, ami egy kicsivel jobban tetszett.


  Amennyire meg tudtam állapítani a két mesekönyvből, ez a sorozat teljesen egy kaptafára megy. Tehát mindegyik könyvecske két mesét tartalmaz, de javítsatok ki ha tévedek. 
Az egyik mese arról szól, hogyan veszti el a Mókus akinek a nevére már sajnos nem emlékszem a mogyoróit. A másik pedig hogyan tanul meg Vendel korcsolyázni. Gondolom Vendel öribari barátságban van B. és B. Gyerkőc ezt is szerette, sőt egy nap többször el kellet olvasnunk, míg egy szép napon vissza kellett mennie Könyvországba, így anya végkép megszabadult addigi szenvedéseitől. Értem én, hogy a piciknek nem kellenek a bonyolult történetek, de őszintén ennyire le kell butítani? Az illusztráció szerintem förtelem. Én sajnos nem tudok pozitív dolgot mondani a könyvről. de nagyon várom, hogy a majdnem kétévesem el tudja mondani neki mi tetszik benne. Amíg nem tudja elmondani addig nincs több Bogyó és Babóca. Anya már csak ilyen zsarnok!

A sorozatnak rengeteg része van és szerintem soha nem is lesz befejező rész. Ők már itt járnak közöttünk.

Ha szeretnél több érdekességet megtudni az írónőről, látogass el: