2017. augusztus 7., hétfő

Ha lehetne három kívánságom :)

Az augusztus nálunk tele van névnapokkal, születésnapokkal. Többek között az Én születésnapom is augusztusban van. Így most olyan három könyvet hozok nektek, amelyekre én nagyon és örülnék, ha a könyvespolcomon lenne egy egy példány.


A nevem Kvothe.
Hercegnőket loptam vissza sírdombokban alvó királyok mellől. Felégettem Trebon városát. Feluriannal háltam, majd ép bőrrel és elmével távoztam. Fiatalabban csaptak ki az Egyetemről, mint amennyi idős korában a többséget odaengedik. Olyan utakon jártam a holdfényben, amelyekről mások nappal is félnek szólni. Istenekkel beszéltem, asszonyokat szerettem, olyan dalokat írtam, amelyek hallatán a kobzosok elsírták magukat.
Hallhattál rólam.


Bár az első részt is most fogom csak olvasni, de én úgy gondolom, hogy ez igazán az én sorozatom lesz. Nagyon jó lenne a polcomon tudni az összes részt. Reménykedem, hogy az író egyszer valóban be is fejezi a trilógiát!



Erika Johansen regénye klasszikus fantasy elemekből építkezik, de nem szégyell sokszor kegyetlen és erőszakos lenni: a Tear királynője egy fiatal lány történetét meséli el, aki sokáig volt kénytelen száműzetésben élni, hogy végül hűséges testőreivel visszatérjen, és elvegye, ami jogosan jár neki. Fekete mágiával, rejtélyekkel és akciódús jelenetekkel teli történet, amire már Hollywood is lecsapott: várhatóan Emma Watson lesz a készülő film főszereplője és egyben producere is.




Legelőször a borító fogott meg. Aztán a fülszövege is nagyon megtetszett. Nagyon jó lenne olvasni:)

 
Alföldi Róbert a mai Magyarország égető társadalmi problémáit veszi szemügyre, olyan kérdéseket körüljárva, amelyek időről időre vaskos szalagcímekkel szerepelnek a médiában, olykor tüntetéseket, máskor törvényeket provokálnak. Beszélgetőtársai helyzetükkel példázzák az adott problémákat; olyan emberek ők, akikből sok van, akik személyükben, életútjukban, közegükben számos tipikus jegyét mutatják a mai Magyarországnak. Mégis olyanok, akik képesek voltak bebizonyítani, hogy másként is lehet, hogy hozhatnak az életüket átformáló döntéseket.
Alföldi Róbert csupán annyit kért tőlük, hogy legyenek őszinték, beszéljenek nyíltan olyan kérdésekről is, melyek sokunkat foglalkoztatnak mégis gyakran szégyenkezünk miattuk. És ahogy elénk tárják magánügyeiket ezek a rendkívüli módon élő hétköznapi emberek rádöbbentik az olvasót, hogy az egyes ember éljen bárhol, foglalkozzon bármivel beleszólhat a saját életébe, képes irányítani a sorsát.

Alföldi Róbert gyerekkorom óta nagy kedvencem. Hihetetlenül sokoldalú művész. Minden érdekel ami vele kapcsolatos. Az Alföldi színháza is nagyon jó! Ez is előbb utóbb sorra kerül:)